Renovace 4. Část (výměna zadřeného motoru L25 za motor M207B)
Vůz je rozebrán, a začneme tou nejdůležitější částí a tou je motor vozidla. Původní motor co v tom byl nebo teda ne až tak původní L25 (dle dokumentů vyměněn v roce 1980) se zadřel a to díky tomu, že jsem při výměně oleje použil olej M7ADS3 což je aditivovaný olej, který má schopnost rozpouštět karbon, auto nejspíše jezdilo na olej M6A, který tuto schopnost nemá a naopak karbonovatí, díky tomu doško k ucpání mazacího kanálku na klikové hřídeli u pístu číslo 4. Na první fotce je vidět ten vryp, který se tam udělal.
Nicméně jsem se rozhodl dát do vozu původní verzi motor M207, a jelikož jsem našel inzerát kde prakticky z vedlejší vesnice někdo prodával M207čku za necelé 3000 korun, motor teda vypadal dost bídně ale je poměrně jednoduchý tak jsem si řekl, že to zkusím
Motor jsem tedy koupil a dovezl na dílnu, jedná se o nekompletní motor, kterému chybí vodní pumpa, rozdělovač, ale zase byl šikovně přidělaný k paletě na držacích, na kterých lze i motor před nasazením odzkoušet, jinak podle výrobního čísla se jedná o ročník 1969
Po sundání hlavy válců nalezeno ve válci 4 hnízdo veverek nebo co to je :D kousky skořápek od ořechů, piliny a bahno (zřejmě díky absenci svíčky a nechané nezakryté díře)
Máme zbroušenou hlavu do roviny a vylapované ventily a vyúhlované ojnice :) (nedělal jsem já ale nedaleká strojírna)
Motor dostane stejně jako celé auto černozelenou kombinaci
Máme veškerá nová těsnění :) žádný červený tmel
Tak a máme připraveno :) motor se točí
Komentáře
Okomentovat