Renovace 4. Část (výměna zadřeného motoru L25 za motor M207B)

 Vůz je rozebrán, a začneme tou nejdůležitější částí a tou je motor vozidla. Původní motor co v tom byl nebo teda ne až tak původní L25 (dle dokumentů vyměněn v roce 1980) se zadřel a to díky tomu, že jsem při výměně oleje použil olej M7ADS3 což je aditivovaný olej, který má schopnost rozpouštět karbon, auto nejspíše jezdilo na olej M6A, který tuto schopnost nemá a naopak karbonovatí, díky tomu doško k ucpání mazacího kanálku na klikové hřídeli u pístu číslo 4. Na první fotce je vidět ten vryp, který se tam udělal.



Nicméně jsem se rozhodl dát do vozu původní verzi motor M207, a jelikož jsem našel inzerát kde prakticky z vedlejší vesnice někdo prodával M207čku za necelé 3000 korun, motor teda vypadal dost bídně ale je poměrně jednoduchý tak jsem si řekl, že to zkusím




Motor jsem tedy koupil a dovezl na dílnu, jedná se o nekompletní motor, kterému chybí vodní pumpa, rozdělovač, ale zase byl šikovně přidělaný k paletě na držacích, na kterých lze i motor před nasazením odzkoušet, jinak podle výrobního čísla se jedná o ročník 1969





Už při počátku rozebírání je jadné, že tenhle motor je na kompletní generálku, sání rezavé a plné prachu a rzi, ventily poškozené, gufera vyběhaná a ztvrdlá
                                                    Porovnání straého a nového ventilového gufera


Nicméně k mému překvapení vůle vodítek ventilů žádná drží hezky

Největší horo měl ale teprve přijít :)



Po sundání hlavy válců nalezeno ve válci 4 hnízdo veverek nebo co to je :D kousky skořápek od ořechů, piliny a bahno (zřejmě díky absenci svíčky a nechané nezakryté díře)


Máme zbroušenou hlavu do roviny a vylapované ventily a vyúhlované ojnice :) (nedělal jsem já ale nedaleká strojírna)




Motor dostane stejně jako celé auto černozelenou kombinaci



Máme veškerá nová těsnění :) žádný červený tmel




Tak a máme připraveno :) motor se točí




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Renovace vozu ARO M461 1.část (Koupě + umytí :D)

Vzestup a pád motoru M207

Automobil IMS M59b (1962)