Historie palubních desek

 Dnes si přiblížíme vývoj palubních desek, jednoho z poznávacích znaků, že se jedná o vozidla IMS,ARO  a ne Sovětský GAZ69


Palubní deska E/P (ElectroPrecisia Sacele) 1959-1967


Originální Rumunská přístrojovka jenž se montovala do vozidel IMS M59A/B, IMS M461 ale také do vozů Bucegi a TV-41














Jedná se o dva hranaté budíky s ukazateli baterie, teploty vody, tlak oleje, stav paliva a kulatý tachometr. Tyto desky se montovali do vozidel do roku 1967 možná i 1968 k nám do ČSSR se však vyváželi vozidla vybavena kvalitnějšími Francouzskými přístroji Jaeger. 

Palubní deska pro export s Francouzskými přístroji Jaeger (1968-1970)



Tato přístrojovka byla určena pro vozidla, která byla vyvážena z Rumunska ven a tím byl od března 1968 i Československý trh










Přístrojovka Seri-Jaeger (Electro Precisia Sacele) 1970-1975




Modernější Rumunská přístrojovka s kulatými budíky vyráběná v Sacele nejspíše ve spolupráci s Francouzi
Přístrojovka má hned několik vylepšení jako například varovná kontrolka budíku tlaku oleje a varovná kontrolka tzv. hladové oko na budíku paliva, další změna byla ta, že byl vyměněn ampérmetr za voltmert








Za mě osobně nejkvalitnější přístrojovka je ta z Francie, má opravdu kvalitní chrom, který vydržel více jak padesát let a stačilo jen trochu leštěnky a vypadá luxusně, oproti tomu Rumunské verze byly dělány technologií nanášení chromu na mosaz, mosaz po té době praská a chrom se loupe, oproti tomu jsou však celkem často dostupné.


Všechny 3 generace





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Renovace 4. Část (výměna zadřeného motoru L25 za motor M207B)

Renovace 5. Část (Karoserie)

Renovace část 2 zprovoznění Bendix startéru