Historie palubních desek
Dnes si přiblížíme vývoj palubních desek, jednoho z poznávacích znaků, že se jedná o vozidla IMS,ARO a ne Sovětský GAZ69
Palubní deska E/P (ElectroPrecisia Sacele) 1959-1967
Originální Rumunská přístrojovka jenž se montovala do vozidel IMS M59A/B, IMS M461 ale také do vozů Bucegi a TV-41
Jedná se o dva hranaté budíky s ukazateli baterie, teploty vody, tlak oleje, stav paliva a kulatý tachometr. Tyto desky se montovali do vozidel do roku 1967 možná i 1968 k nám do ČSSR se však vyváželi vozidla vybavena kvalitnějšími Francouzskými přístroji Jaeger.
Palubní deska pro export s Francouzskými přístroji Jaeger (1968-1970)
Tato přístrojovka byla určena pro vozidla, která byla vyvážena z Rumunska ven a tím byl od března 1968 i Československý trh
Přístrojovka Seri-Jaeger (Electro Precisia Sacele) 1970-1975
Modernější Rumunská přístrojovka s kulatými budíky vyráběná v Sacele nejspíše ve spolupráci s Francouzi
Přístrojovka má hned několik vylepšení jako například varovná kontrolka budíku tlaku oleje a varovná kontrolka tzv. hladové oko na budíku paliva, další změna byla ta, že byl vyměněn ampérmetr za voltmert



















Komentáře
Okomentovat