Vzestup a pád motoru M207
Motor typu M207 se začal montovat do vozidel M59b a vydržel ve výrobě až do sedmdesátých let 20.století kdy jej nahradil modernější typ L25.
Motor M207B (1969-1975???)
Tato verze motoru je téměř shodná s předchozím typem, také vybavena dvoukomorovým karburátorem Weber licence Carfil, Odvětrání kliky ven je však zaslepeno, vodní pumpa má jinak udělané vývody pro hadice a nemá výrobní číslo.
Motor L25
Nejsem si jistý zda-li se už montoval do posledních "Emek" a nebo se montoval až v rámci generálních oprav, ale tento typ motoru přímo vycházel z motoru M207, rozdíl byl v olejové pumpě (hranatá), filtr oleje byl umístěn na druhé straně bloku, jiná olejová vana, první typy stále používaly tentýž karburátor a sání a valstně celou hlavu motoru jako M207
Krátké porovnání všech tří motorizací vozidla ARO M461 z let 1964-1975
Všechny tyto motory mi prošli rukama, osobně mám nejraději ten nejstarší, přijde mi takovej hezčí a blbuvzdornější :D L25tku se mi podařilo zadřít :D















Komentáře
Okomentovat