Vzestup a pád motoru M207

 


Motor typu M207 se začal montovat do vozidel M59b a vydržel ve výrobě až do sedmdesátých let 20.století kdy jej nahradil modernější typ L25.



Motor M207A (1961-1968)

První typ motoru M207 se vyznačuje tím, že má ještě starý typ hrubého filtru olejových par z klikové skříně, u novějšího modelu se odvětrání klikovky řešilo propojením s filtrem vzduchu.

dále je na něm malý rozdíl v potrubí olejového čerpadla, to má delší trubky, vodní pumpa má mazací bod pro maznici na namazání ložiska a díky tomu je nutný přidržovací přípravek na hadici chladícího okruhu aby nedošlo ke kontaktu s vrtulí motoru, a jiné ventilové víko.




Motor M207B (1969-1975???)







Tato verze motoru je téměř shodná s předchozím typem, také vybavena dvoukomorovým karburátorem Weber licence Carfil, Odvětrání kliky ven je však zaslepeno, vodní pumpa má jinak udělané vývody pro hadice a nemá výrobní číslo.


Motor L25


Nejsem si jistý zda-li se už montoval do posledních "Emek" a nebo se montoval až v rámci generálních oprav, ale tento typ motoru přímo vycházel z motoru M207, rozdíl byl v olejové pumpě (hranatá), filtr oleje byl umístěn na druhé straně bloku, jiná olejová vana, první typy stále používaly tentýž karburátor a sání a valstně celou hlavu motoru jako M207





Krátké porovnání všech tří motorizací vozidla ARO M461 z let 1964-1975






Všechny tyto motory mi prošli rukama, osobně mám nejraději ten nejstarší, přijde mi takovej hezčí a blbuvzdornější :D L25tku se mi podařilo zadřít :D

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Renovace 4. Část (výměna zadřeného motoru L25 za motor M207B)

Renovace 5. Část (Karoserie)

Renovace část 2 zprovoznění Bendix startéru